Thai munkavállalók számára az egyesület jogi problémák esetén is segítséget nyújt.
KRISTÓFIK és BORFŐI Ügyvédi Iroda
Cím: H-1061 Budapest, Liszt Ferenc tér 5. I. emelet 1.
Telefon: (+36) 1 413 6328
Fax: (+36) 1 413 6329
E-mail: office@kbu.hu
Honlap: www.kbu.hu
Thai Ügyvédi Iroda
http://www.ployprathip.com
เนื่องด้วยบริษัท พลอยประทีป อินเตอร์เนชั่นแนล ลอว์ ออฟฟิศ จำกัด ได้ทำการย้ายสำนักงานใหม่ เพื่อรองรับการขยายตัวของสำนักงาน รวมทั้งบุคลากรที่จะเพิ่มขึ้นในอนาคต จึงขอแจ้งที่อยู่ที่ใช้ในการติดต่อใหม่ ตั้งแต่วันที่ 19 สิงหาคม
ที่ตั้ง : 11/15-16 ถนนรัชดาภิเษก แขวงช่องนนทรี เขตยานนาวา จังหวัดกรุงเทพฯ 10120
โทรศัพท์ : +(662) 678 1799
โทรสาร : +(662) 678 1499
บริษัท พลอยประทีป อินเตอร์เนชั่นแนล ลอว์ ออฟฟิศ จำกัด
Munkaügy:
A versenyszférában működő gazdasági társaságok a hatékony, költségtakarékos működésben érdekeltek. Ennek a megvalósításához, eléréséhez különböző módszerek állnak a rendelkezésükre, és ezek között vannak jogellenes eszközök is. Előfordulhat, hogy egy gazdasági társaság a foglalkoztatásra vonatkozó jogszabályokban megállapított kötelezettségeit elmulasztja, munkavállalóit embertelen körülmények között foglalkoztatja, illetve a munkavállalókat jogszabályban biztosított jogaik gyakorlásában akadályozza.A jogszabályi feltételeknek meg nem felelő foglalkoztatás, illetve munkavállalás visszaszorítására, valamint a munkavállalók és érdekképviseleti szervei jogainak védelmére alkotta meg az Országgyűlés a munkaügyi ellenőrzésről szóló 1996. évi LXXV. törvényt. Ennek alapján a munkajogi és a munkavédelmi jogszabályok munkavállalókat védő rendelkezéseinek érvényesülését nem csak ellenőrzi, de azok alkalmazását megfelelő szankciókkal ki is kényszeríti az állam. A munkaügyi ellenőrzést a munkaügyi hatóság munkaügyi felügyelői látják el. Munkaügyi hatóságként az Nemzeti Munkaügyi Hivatal és annak területi szervei járnak el. (A munkaügyi ellenőrzésről bővebben itt olvashat: http://munkajog.com/munkaugyi-ellenorzes.html)A munkáltatók csak abban az esetben várhatják megalapozott nyugalommal a munkaügyi hatóság felügyelőit, ha a munkaviszonyok létesítése, fenntartása és megszüntetése, valamint a munkakörülmények kialakítása során valamennyi irányadó jogszabályt figyelembe véve, kellő körültekintéssel jártak el. Éppen ezért előfordulhat, hogy a náluk tapasztalt visszásságok, jogszabálysértések eltussolása, illetve a kiszabható bírságok elkerülése érdekében a munkáltatók megpróbálják megvesztegetni a munkaügyi hatóság felügyelőit.Tipikus korrupciós helyzetek a munkaügy területén:Vezető és nem vezető beosztású kormánytisztviselők, fizikai munkavállalók és harmadik személy vagy szervezet között, ahol nem a hatósági ellenőrzési alapfel-adathoz kapcsolódóan valósul meg a korrupció.
Vesztegetés klasszikus esete:
A felügyelő a helyszíni ellenőrzés vagy a bizonyítási eljárás során részesül a magánnyereségből, vagy abban megállapodnak. A munkatárs oldaláról anyagi jellegű (pénzbeli, természetbeli), vagy szívességi jellegű lehet.Bizonyítani szinte kizárólag tettenérés, vagy önkéntes beismerés esetén lehet, akár nyomozóhatóságokkal történő együttműködés esetén. Előfordult olyan eset, amikor a felügyelő a munkáltatótól közvetlenül a számlájára utaltatta az összeget, melyet a munkáltató be is jelentett.
Szándékos hanyagság:
Az ügyirat eltüntetése, megsemmisítése, továbbá a vezetői szakmai utasítás megmagyarázhatatlan figyelmen kívül hagyása, a helyszíni ellenőrzés, a panasz, közérdekű bejelentés kivizsgálásának halogatása, vagy az ügy érdemi intézkedés nélkül történő lezárása, illetve abbamaradása.
Tényállás hiányossága:
A felügyelő szándékosan nem tisztázza a tényállást, nem szerzi meg a fellelhető bizonyítékokat, vagy azokból szándékosan rossz, illetve nem teljes körű következte-tést von le. A felügyelő munkája csak látszat, hiszen az ügyek jelentős részében ellenőrzés történik de intézkedéseket nem, vagy alig hoz, viszont a munkáltató mentesül a jogszabálysértések valódi következménye alól.
Jogellenes értesítés:
Ha a munkáltató az ellenőrzésről úgy kap értesítést, hogy az ez ellenőrzés eredményességét veszélyezteti, akkor a munkáltató felkészül, a szabálytalanságokat az el-lenőrzés idejére megszünteti, a bizonyítékokat meghamisítja, megsemmisíti, a tanú-kat befolyásolja, kitanítja.
Befolyásolás látszata:
Az eljárás során a jogalkalmazási gyakorlatot nem ismerő ügyfélnek a felügyelő a feltárt jogsértés súlyával arányban nem álló, irreális jogkövetkezményt helyez kilátásba, egyben ellentételezés fejében kilátásba helyezi, hogy a jogkövetkezménytől ugyan nem tudja mentesíteni, de annak súlyát, befolyását latba vetve jelentősen csökkenteni tudja.
Körbejárás:
A felügyelő a területéhez tartozó kisebb munkáltatókat folyamatosan ellenőrzi, a kisebb súlyú szabálytalanságok miatt a kisebb súlyú jogkövetkezmények alkalmazásától kisebb előnyökért (jellemzően pénzért, de akár természetbeni juttatásokért) eltekint.
Oktatás, tanácsadás:
A felügyelő (vagy vezető) oktató, tanácsadó tevékenységet is végez. Az oktatói, ta-nácsadói tevékenység szervezése. A felügyelő egy korábbi ellenőrzés során eltekint a hátrányos jogkövetkezmény alkalmazásától annak fejében, ha a munkáltató az ok-tatáson, tanácsadáson vegyen vesz. Kapcsolatba kerülhet olyan munkáltatókkal is, akiket ellenőrizni fog, a részvétel miatt a munkáltató számára kedvezőbb eljárást biztosít. A hatósági személy e tevékenysége során belső módszereket, irányelveket adhat ki, melyek a hatósági ellenőrzés eredményességét veszélyeztetik.
Kiajánlás:
A felügyelő (vagy vezetője) a feltárt hiányosságok miatt a jogkövetkezmények alkalmazásától eltekint, vagy azok közül az enyhébbet választja, amennyiben az ügy-fél a felügyelő érdekkörében működő külső, munkaügyi, munkavédelmi tanácsadó személyt, szervezetet vesz igénybe.Az alkalmatlan személy kiválasztása
A védett - előnyt kínáló - munkáltató ellenőrzésére a szignáló vezető szándékosan szakmailag kevéssé felkészült felügyelőt jelöl ki, vagy az alkalmas felügyelő érdekeltsége esetén eléri, hogy az ügyet másra szignálják, vagy más folytassa.
Dramatizálás:
A hatósági személy a jogsértést súlyosnak minősíti, elrettentő mértékű bírság al-kalmazását valószínűsíti, de eljárást nem indít, döntést nem hoz. Kivár, hogy a bi-zonytalanságban tartott ügyfél jelentkezzen, és problémájára megoldást kérjen.
Saját hatáskörben módosítás, visszavonás:
A kiadmányozó a közigazgatási döntést saját hatáskörében visszavonja, vagy módosítja. A döntés jogszabályban meghatározott keretek között, de egyéni érdektől vezérelve születik.Kézzel vezérlés
A hierarchikus (vertikális) kapcsolatban fordulhat elő leginkább, amikor a vezető akár közvetlenül, akár közvetetten úgy befolyásolja a felügyelő munkáját, hogy az-zal az ellenőrzés és az eljárás eredménytelenné, vagy a jogkövetkezmény csekély súlyúvá válik.Adminisztratív akadályozás
Ügyintézői, ügykezelői szinten is befolyásolható a döntés az által, ha a jogerősítés egyáltalán nem, vagy csak jóval később történik, ha a kódolás pontatlan, ha a postá-zás késik, vagy elmarad, téves címre történik, ha állandóan ismétlődik.
Mit tehet ha korrupciót gyanít a munkaügy területén?
Ha bármilyen jellegű korrupciós tevékenységet tapasztal a munkaügy területén, a tudomásszerzéstől számított egy éven belül közérdekű bejelentést tehet a Nemzeti Munkaügyi Hivatalnál (NMH), illetve a Nemzetgazdasági Minisztériumnál.A korrupciógyanús helyzetről tett bejelentése nyomán, az érintett tisztviselő munkáltatója fegyelmi eljárást indíthat, súlyosabb esetben büntetőeljárást kezdeményezhet. Törvényi előírás, hogy fegyelmi vétség elkövetésének alapos gyanúja esetén a munkáltatói jogkör gyakorlója köteles az eljárást megindítani.Ha a Nemzeti Munkaügyi Hivatalnál fegyelmi vétségről szeretnénk bejelentést tenni, pontosan kihez fordulhatok?Az NMH elnöke kizárólagos fegyelmi jogkört gyakorol az NMH elnökhelyet-tesei; gazdasági vezetője; főosztályvezetői; főosztályvezető-helyettesei; osztályvezetői; belső ellenőre; elnöki szaktanácsadója; elnöki tanácsadója; elnöki referense; elnökének közvetlen felügyelete alá tartozó osztályok kormánytisztviselői, va-lamint az NMH területi felügyelőségeinek igazgatói és igazgatóhelyettesei tekintetében. Az NMH főosztályvezetője átruházott jogkörben gyakorolja a fegyelmi jogkört a főosztály ügyintézője; ügykezelője tekintetében.A területi felügyelőség igazgatója átruházott jogkörben gyakorolja a fegyelmi jogkört a területi felügyelőség osztályvezetője; ügyintézője és ügykezelője tekintetében.A fegyelmi jogkört gyakorló személyek elérhetősége megtalálható az NMH hivatalos honlapján, melynek címe: http://www.ommf.gov.hu/index.html?akt_menu=206